Normalt får du betaling for alle attester. Hvis ikke, kan det skyldes, at attesten er annulleret. Hvis det er en gældende fremsendt attest, kan det skyldes manglende fritagelse for bruger-ident.:
Du kan prøve at:
- Tjekke din e-boks (den der er tilknyttet cvr. nummeret, eller e-mail, hvis de tidligere har angivet en e-mail).
- Følge vejledningen i brevet i e-boks/e-mail for at blive undtaget brugerident. *
- Alternativt ringe til koncernservice på 70808000 og følge vejledningen i tryk selv systemet, for at tale med en medarbejder der kan vejlede om fritagelse for brugerident i faktureringssystemet.
- Fremsende fakturaen igen.
- Undersøge om, der er betalt for flere attester i en indbetaling.
*) Brugerident-feltet er ikke tilgængelig for de praktiserende læger i deres system. Fakturaen bliver derfor afvist og der sendes et brev om dette til lægens e-boks eller e-mail med en vejledning om, hvordan de skal forholde sig. Der er lavet en aftale med PLO om, at praktiserende læger skal fritages for at indtaste et brugerident, når de indberetter fakturaer.